Музей міської інженерії в Кракові. Частина 2

Warszawa 200 (модель 1957). Перша модель модернізована польськими інженерами.

Зміни, що внесені в модель 200 були орієнтовані на “омолодження” старіючої конструкції Warszawa. Додано ряд декоративних елементів для покращення дизайну автомобіля. Перші екземпляри мали вигнуте лобове скло, проте, при огляді через нього спостерігались спотворення, що призвело в кінці кінців до повернення розділеного лобового скла. Дещо змінився двигун. Збільшення ступеня стиснення позитивно вплинуло на підвищення його продуктивності, та зменшенню витрати пального.

Серійне виробництво Warszawa 200 розпочалось 15 травня 1957 року. Незважаючи на недоліки, застарілу конструкцію автомобіля, та проблеми у економіці Польщі - Warszawa набагато краще імпонувала польським реаліям кінця 50-х, ніж більш сучасні імпортні авто. Ціна складала 120 000 злотих, що в еквіваленті складало 45 сучасних середніх заробітніх плат у Польщі. Купівля була можлива лише за готівку. Можливість кредитування з'явилась у 1958 році. Ціна на вторинному ринку була значно завищена, що було викликано дефіцитом транспортних засобів у країні на той час. Проте, автовласники любили цей автомобіль, оскільки він був простий, надійний і зручний у використанні, та забезпечував гідний рівень комфорту.

 

Технічні характеристики:

Розміри:

Висота: 1640 мм

Ширина: 1695 мм

Довжина: 4665 мм

Вага: 1420 кг

Продуктивність:

Максимальна швидкість: 105 км / год

Витрата палива: 11-15 л / 100 км

Двигун:

Двигун: M20, чотиритактний

Кількість циліндрів: 4

Об'єм двигуна: 2120 см3

Ступінь стиснення: 6.2:1

Потужність 39 кВт (52 к. с. при 2200 об/хв)

Трансмісія: 3 + R

Привід: на задню вісь

 

Warszawa 201 (FSO, Варшава, 1964). Модель із модернізованими шасі, трансмісією та електрообладнанням.

У 1960 р. відбулись чергові модернізації у конструкції Warszawa, головною метою котрих було поліпшити керованість та комфорт автомобіля. У передній підвісці телескопічні амортизатори приходять на заміну застарілим, із верхніми важілями. Значно поліпшено ефективність гальм. Зменшено діаметр коліс. До електричної системи додано нові елементи: електромагнітний вимикач стартера, регулятор напруги, котушка запалювання і двошвидкісні склоочисники. Застосовано новий тип передніх та задніх фар. У 1961 на Warszawa 201 починають встановлювати новий тип двигуна під кодовою назвою S21. Його було створено на основі попереднього (M20), але систему газорозподілу із нижньоклапанної було змінено на верхньоклапанну. Завдяки цьому, потужність вдалося збільшити до 70 к.с., а це в свою чергу істотно поліпшило продуктивності автомобіля. Warszawa із цим двигуном отримала індекс 202, і була ідентична з точки зору конструкції та комплектації із моделлю 201, що вироблялась паралельно. Виробництво тривало до липня 1964 року.

 

Технічні характеристики:

Розміри:

Висота: 1640 мм

Ширина: 1695 мм

Довжина: 4665 мм

Вага: 1420 кг

Продуктивність:

Максимальна швидкість: 105 км / год

Витрата палива: 11-15 л / 100 км

Двигун:

Тип двигуна: M20 чотиритактний

Число циліндрів: 4

Об'єм двигуна: 2120 см3

Ступінь стиснення: 6.2:1

Потужність 39 кВт (52 к. с. при 2200 об/хв)

Трансмісія: 3 + R

Привід: на задню вісь

 

Warszawa 204p (FSO, Варшава, 1968 рік). “Warszawa” у кузові пікап вантажопідйомністю 500 кг.

Перша “Warszawa” у кузові пікап була побудована в 1957 році на заводі FSO. Цей автомобіль планували використовувати в якості технологічного транспорту для доставки вантажів на заводі-виробнику. Передня частина кузова взята з моделі M20. Салон машини був обрізаний одразу після центральної стійки (залишилось 2 передніх місця). Вантажний відсік знаходився на місці задніх пасажирських сидінь та стилістично продовжував обрис автомобіля. Днище вантажного відсіку вистелено з дерева, вантажопідйомність 500 кг. Вантажний відсік мав відкидний задній борт, а його суцільна конструкція дозволяла транспортувати сипучі вантажі. Дизайн автомобіля виявився настільки успішним, що через відсутність в країні потрібної кількість бодібних транспортних засобів, був відправлений на дорожні випробування. В 1958 році у тісній співпраці з заводом Nysa, після введення незначних змін, розпочато серійне виробництво. В наступні роки, Warszawa “р” зазнає аналогічних змін, що й пасажирські версії, додатково отримуючи номерний індекс дати виробництва. На основі моделі пікапа розроблено фургон, призначений в основному для експорту до Туреччини, де ці транспортні засоби використовувались в якості 8-місних таксі.

 

Технічні характеристики:

Розміри:
Висота: 1905 мм

Ширина: 1710 мм

Довжина: 4665 мм

Вага: 1435 кг

Продуктивність:

Максимальна швидкість: 105 км / год

Витрата палива: 11-15 л / 100 км

Вантажопідйомність: 500 кг

Двигун:

Двигун: M20, чотиритактний

Кількість циліндрів: 4

Об'єм двигуна: 2120 см куб.

Ступінь стиснення: 6.2:1

Потужність 39 кВт (52 к. с. при 2200 об/хв)

Трансмісія: 3 + R

Привід: на задню вісь

 

Warszawa 223p (FSO, Варшава, 1968 рік). Варшава з типом кузова седан

В кінці 1950-х років, "горбатий" силует Warszawa морально застарів. У 1959 році FSO, об'єднався з італійською компанією Ghia, внаслідок чого виникли 2 прототипи, а також готова проектна документація для Warszawa з сучасними і привабливими кузовами седан та комбо. Політичні погляди того часу завадили пустити ці авто у масове виробництво. У 1961 році інженери під керівництвом Cezary Nawrot самотужки створили оновлений дизайн кузова. Седану із двигуном S21 було присвоєно індекс 203, а версії із двигуном М20 — 204. Окрім форми кузова, змінені також деякі його деталі, наприклад: решітка радіатора, бампери, панорамні скла, що значно поліпшити оглядовість. Змінились також елементи інтер'єру - поліпшилась якість матеріалів, панель приладів стала “безпечною”, її вкрив м'який пластик, рульова колонка отримала кожух.

Виробництво Warszawa 203/204 тривало до 1973 року. У 1968 році, до автомобіля адаптовано деякі компоненти від Fiat 125p. Через протести Peugeot, що стосувалися принципу нумерації, індекси моделей 203/204 було змінено на 223/224.

 

Технічні характеристики:

Розміри:

Висота: 1620 мм

Ширина: 1695 мм

Довжина: 4740 мм

Вага: 1420 кг

Продуктивність:

Максимальна швидкість: 130 км / год

Витрата палива: 11-14 л / 100 км

Двигун:

Тип двигуна: S21 чотиритактний

Число циліндрів: 4

Об'єм двигуна: 2120 см3

Ступінь стиснення: 7.5:1

Потужність 51,5 кВт (70 к. с. при 4000 об/хв)

Трансмісія: 3 + R

Привід: на задню вісь

 

Warszawa 223 K (FSO, Варшава, 1965 рік). Warszawa із вантажопасажирським, закритим кузовом.

З припиненням виробництва Варшави із оригінальним "горбатим" кузовом, виникла проблема із автомобілем, на базі якого можна було б створити санітарну версію. Седан для цієї функції відверто не підходив. Кузов пікап, після адаптації у фургон, мав занадто малу кількість дверей, що ускладнювало роботу екіпажів. Тому порівняно швидко, було прийнято рішення опрацювати Warszawa 203/204 з кузовом пікап. Його характерною відмінністю від седана стало днище іншої конструкції та підсилена задня вісь. Доступ до вантажного відділення здійснівався через велику дверку, що відчинялась догори. Після складання заднього дивану утворювалась довга, плоска поверхня вмістимістю до 400 кг. На даху встановлено рейки для закріплення зовнішнього багажного відсіку вагою до 40 кг. Виробництво стартувало у 1965 році. Як і седан, вантажопасажирська версія була доступна із двома різними двигунами. Конструкція виявилася надзвичайно міцною та універсальною. Крім медичного транспорту, Warszawa комбі широко використовувалась в якості вантажного фургона малого об'єму.

 

Технічні характеристики:

Розміри:

Висота: 1705 мм

Ширина: 1695 мм

Довжина: 4750 мм

Вага: 1420 кг

Продуктивність:

Максимальна швидкість: 130 км / год

Витрата палива: 11-14 л / 100 км

Єкість: 440 кг

Двигун:

Тип двигуна: S21 чотиритактний

Число циліндрів: 4

Об'єм двигуна: 2120 см3

Ступінь стиснення: 7.5:1

Потужність 51,5 кВт (70 к. с. при 4000 об/хв)

Трансмісія: 3 + R

Привід: на задню вісь

Додати новий коментар