Історія Citroen

Не знаю як у Вас, шановне товариство, але у мене ця фірма асоціюється з їхнім гаслом «Créative Technologie»… це не просто слова – це філософія!

А починалось все з одного вельми цікавого чоловіка – Андре Сітроена (André-Gustave Citroën). Андре Сітроен людина легендарна! Здавалось би, ну що йому хотіти – батько (співвласник комерційної фірми, що продавала дорогоцінності) після смерті залишив величезний спадок, тобто гроші є… живи і радій (як це роблять сучасні «мажори»), але ні! Не хотів він купувати і перепродувати! Не хотів і все. Хотів творити. Вступив у Вищу Політехнічну школу і став інженером. Закінчив навчання, почав працювати у майстернях братів Естеном, за якийсь час став компаньйоном, вклавши у фірму батьківські гроші, а також власні ідеї. А потім.. був шалений успіх із виробництвом шестерень (вчасно купивши патент у якогось невідомого інженера) і власне через них фірма й отримала свою емблему – схематичне зображення конічних шестерень. Далі Андре Сітроен організував виробництво артилерійських снарядів для французької армії. Буквально за лічені місяці на «пустому» місці «виріс» завод, який випускав стільки снарядів, скільки усі решта підприємств разом взяті! Перша світова війна закінчилась…, а завод залишився;-) і тут, власне, і починається найцікавіше – у травні 1919, з’являється автомобіль - Citroën А. А. Сітроен, побувавши в Америці на підприємстві Генрі Форда, налагоджує виробництво за таким же принципом. Завод випускав одну модель, але на ринку ціна її була найнижчою – Citroën А мав бути «масовим»! Так і сталось. Однак модель мала масу недоробок, що спонукало Андре Сітроена організувати мережу фірмових майстерень. З часом якість автомобілів покращилась, а мережа «сервісних центрів» вже була ;).

Власне кажучи, на території Європи Citroën довго був «першою скрипкою». А чого, тільки, варта «сітроенівська реклама». Андре Сітроен ніколи не шкодував грошей на рекламування власної продукції, але робив це грандіозно, вишукано і дуже послідовно. Напевне, він перший хто здогадався виробляти іграшки (точні копії своїх моделей), зрозумівши, що споживача потрібно собі плекати змалечку.

Для дорослих організовувались пробіги-демонстрації у всі закутки Франції, власні! дорожні знаки (із своєю емблемою, звичайно ж), автопробіги через Сахару, Азію, Африку і Канаду, малювання у небі назви Citroën, а кульмінацією був проект «Ейфелева вежа у вогні».

Згодом, були десятки винаходів, моделей і перемог. Були і важкі роки. Але Citroën був і залишається неповторним… маємо надію, що таким він і залишиться!

Джерело світлин статті: https://en.wikipedia.org

Фотогалерея