Музей міської інженерії в Кракові. Частина 1

Аварійний автобус DR-06 на базі автобуса Jelcz MEX 272 заводу "Doppelstein" у Піляві, 1977

Виробництво автобусів Jelcz RTO, по ліцензії Чехословацької Skoda-706 Karosa RTO почалося в 1959 році. Спочатку з запчастин що постачались з-за кордону, а з 1963 року із запчастин, вироблених в Польщі. У Кракові, перші 15 автобусів, що належать до надзвичайно широкого сімейства RTO, з'явилися в 1959 році. Вони були імпортовані з Чехословаччини. Спочатку експлуатувалась міжміська модифікація 043 CAR, а в 1962 році до них приєдналися міська модифікація - MEX 272. Ще через два роки з‘явилась зчленовані модифікації підвищеної пасажиромісткості AP02 і 021, довжиною 18 і 16 метрів. З 1969 по 1978 рік Jelcz RTO були єдиним типом автобусів, що експлуатуються в Кракові. Окрем екземпляри були зняті з експлуатації тільки в 1985 році, що підтверджує високу надійність цього автобуса. До цього дня зберігся єдиний автобус з номером 341 і причепом POI. Представлений у музеї екземпляр спочатку також був пасажирським автобусом. Після того, як його було знято з експлуатації по перевезенню пасажирів, в 1977 році на замовлення Муніципальної Транспортної Компанії Кракова його було перебудовано заводом "Doppelsztein" у Піляві на машину технічної служби. Він служив до листопада 1993 року.

 

Технічні характеристики:

Розміри:

Висота: 2980 мм

Ширина: 2500мм

Довжина: 7180 мм

Вага: 8700 кг

Продуктивність:

Максимальна швидкість: 65 км/год

Витрата палива: 28 л/100 км

Двигун:

Тип: Skoda 706RT OHV, дизельний, чотиритактний

Число циліндрів: 6

Робочий об'єм: 11780 см

Ступінь стиснення: 16,5:1

Потужність: 117.6 кВт (160 к. с. при/1900 об/хв)

Трансмісія: 5+R

Привід: на задню вісь

 

Star 660 Mi - Вантажівка, що використовувалась для підйому трамваїв що злетіли з рейок.

Вантажній автомобіль Star 660 це модернізований варіант Star 66, що випускався з 1958 року і створений на замовлення польської армії. Саме тому цей автомобіль характеризується високою стійкістю до складних умов експлуатації і є дуже надійним. Привід на 6 коліс, оптимальний розподіл та низький центр ваги, забезпечували відмінну продуктивність на бездоріжжі. Завдяки цьому, автомобіль належав до світових лідерів у своєму класі. Навіть на початку 21 століття ці автомобілі перебували на службі в польській армії. Універсальність притаманна усім військовим автомобілям, забезпечила широке використання Star для будівництва різних спеціалізованих машин. На шасі Star 66 і Star 660 виготовляли екскаватори, автокрани, пожежні машини, лісовози, здатні працювати у найсуворіших умовах. Представлений автомобіль, кран спеціальної форми, з жорсткою «рукою», що дозволяє безпечно працювати з контактною мережею.

 

Технічні характеристики:

Розміри:

Висота: 3700 мм

Ширина: 2400 мм

Довжина: 6550 мм

Вага: 7500 кг

Продуктивність:

Максимальна швидкість: 73 км/год

Витрата палива: 38 л/100 км

Двигун:

Тип: S47 OHV, чотиритактний

Кількість циліндрів: 6

Об'єм двигуна: 4680 см3

Ступінь стиснення: 6,8:1

Потужність: 105 к.с.

Трансмісія: 5+R

Привід: 6X6

 

Star 25 - нащадок успішної родини вантажних автомобілів середньої вантажопідйомності від FSC (Fabryka Samochodów Ciężarowych) що в Стараховіцах, 1966 рік.

Star 25 вироблявся з кінця 1959 року на заводі у Стараховіцах. Його попередниками були моделі 20 та 21 що випускались з 1948 року. За основу були взяті ще довоєнні вантажівки PZInż-703. Ззовні Star 25 відрізнявся від попередників деякими елементами кабіни. Наприклад: з’явилися сигнали повороту, склоочисники отримали центральний привід, у водія з’явилось нове кермо із двома спицями. Також було застосовано новий, більш потужний двигун S474, потужністю 105 к.с. У гальмівній системі з’явився підсилювач. Та ряд старих недоліків, що створювали низький рівень комфорту і важкі умови праці водія а саме: жорстка підвіска, відсутність підсилювача керма та відсутність опалення кабіни, залишилися без змін. І незважаючи на це, завдяки своїй простоті, надійності і дешевій експлуатації Star 25 був успішною та відомою вантажівкою. Виробництво тривало до 1968 року. Окрім основної модифікації існували також: 25W - самоскид, 25C – сідловий тягач, 25Ż3 - автокран, A25P – пожежна машина і 25L — автомобіль із подовженою рамою для більш об’ємних вантажів.

Додати новий коментар