Історія LIAZ

Кажемо LIAZ – розуміємо SKODA?

Хоч про це мало хто знає, але виробництво автомобілів (а власне авто марки Linser) у місті Ліберець (Liberec) почалося 100 років тому. У 1907 році почав функціонувати завод Reichenberg Automobil Fabrik – RAF, який випускав легкові та вантажні автомобілі. Через чотири роки RAF став частиною младаболеславського підприємства Laurin&Klement. У міжвоєнний період виробництво автомобілів потребувало великих капіталовкладень, що було непосильно для приватних фірм, тому Laurin&Klement у 1925 році була приєднана до найпотужнішого, на той час, авто підприємства - Skoda. Виробництво і проектування вантажівок вантажопідйомністю 4 і більше тонн було перенесено на завод у Плзені (Plzeň), а на потужностях у младаболеславського заводі до 1945 року виробляли «легкі» комерційні авто (до 3,5 т).

Оскільки в 30-х роках чеська армія мала велику потребу у вантажівках - справи у заводів Škoda йшли дуже добре. Саме вони, одні з перших почали оснащувати свої вантажівки дизельними двигунами («важкі», а потім і «легкі»). У другій половині 30-х років було введено, як тепер модно казати «ноу-хау» - кабіну, що перекидалася. Загалом, "шкодівські" автомобілі відзначалися надзвичайною надійністю – багато вантажівок, що були виготовлені перед 1939 роком, пройшли війну на службі вермахту, а потім ще дуууууууже довго працювали.

Ще під час Другої світової війни чеські інженери почали працювати над над новою вантажівкою та автобусом, які згодом нарекли Skoda 706R та 706RO. Провідною фігурою тоді був інженер OLDRICH Meduna, який згодом став професором в університеті міста Ліберец.

Виробництво цих машин дуже швидко було налагоджено вже 1946, але не у Плзені чи Млада Болеславі, а на заводі АВІА (AVIA v Čakovicích). Так тривало до 1951 року, до того часу як там почали відновлювати виробництво літаків.

Юридично LIAZ було створено 1.1.1953 року, а фактично виробництво розпочалося роком раніше – у 1952-му вже було виготовлено 971 двигун та 931 вантажівку.

Фотогалерея