Історія MAN

Сьогодні ми поговоримо про дуже цікавого виробника автівок. Фірму, яка вважається найстарішою серед тих, що котуються на німецькій біржі. Компанія, що нерозривно поєднана з винаходом Рудольфа Дизеля... мова йде про “Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg”:).

Все почалось заMANушно і дуже давно - у 1758 році. Тоді почало працювати металургійне підприємство St. Antony у місті Oberhausen , до речі, перше у Рурські області. Далі, ця компанія зливалася з іншими, вони когось поглинали, аж у 1898 році, нарешті :), компанії Maschinenbau-AG Nürnberg, що була заснована у 1841 та Maschinenfabrik Augsburg AG, заснована у 1840, об'єдналися та утворилася Vereinigte Maschinenfabrik Augsburg und Maschinenbaugesellschaft Nürnberg A.G., Augsburg, яку у 1908 році було перейменовано у Maschinenfabrik Augsburg Nürnberg AG, або коротко, M·A·N. Ось!

Тут варто згадати, що у 1893 році Рудольф Дизель (майбутній винахідник дизельного двигуна) уклав угоду із Maschinenfabrik Augsburg AG і через рік виготовив прототип двигуна, який ще кілька років “дороблявся”. Ці двигуни, на початках, використовували для промисловості і, власне, для нарощування їх виробництва і повстав MAN (принаймні так пишуть “авторитети”). Крім того, дизельними двигунами почали оснащували кораблі.

Як би там не було, тепер, коли ми говоримо MAN, то в голову приходить Дизель, коли ж ми говоримо Дизель — то маємо на увазі MAN:). Бо перші MAN почала виготовляти дизельні двигуни для різних потреб і ПЕРШІ вантажівки із дизельним двигуном почали виробляти, все таки, тут. У 1922 році Bosch розробив і почав виробництво паливного насосу високого тиску для дизельних двигунів і у 1924 році з'явилась перша MANівська вантажівка з дизельним двигуном прямого вприску палива, яку в 1925 році поставили на конвеєр.

Після цього багато автовиробників (в кінці 20-х і 30-х роках) купили ліцензії і почали виробляти дизелі самі.

Варто згадати, що MAN перші вантажівки почав виготовляти у 1915 році, в Ліндау (Lastwagenwerke M.A.N.-Saurer (LWW), Lindau), а через рік виробництво було перенесено у Нюрнбег.

За свою довгу історію MAN поглинув багато компаній (зокрема, Büssing, "ÖAF-Gräf & Stift AG", яка виникла з "Österreichische Automobil Fabriks-AG" (ÖAF) i "Gräf & Stift"), Steyr-Daimler-Puch та FSC Star у Starachowic, та ін.). Поглинувши у 1971 Büssing, MAN додав до свого лого їхнього лева.

Джерела світлин: http://www.deutsches-museum.de

Фотогалерея