Історія Mercedes-Benz

У День Матері —
усім жінкам — матерям,
дружинам та першій жінці — водію
та “автоугонщиці” присвячується

Коли дивишся на будь-який автомобіль марки Mercedes не виникає жодних сумнівів про те, що це автомобіль “чоловічий”. Важко однозначно сказати чому ці авто викликають такі асоціації, але від них буквально “віє надійністю, силою і спокоєм” - рисами, що притаманні, або мають бути притаманні, справжнім чоловікам. Можливо, так є тому, що Mercedes не був би Mercedes-ом або його не було б узагалі якби... якби не було жінки... Якщо ви маєте на увазі жінку із таким милозвучним іменем Mercedes — ви помиляєтесь :). Мова йде про іншу жінку — справжню Жінку — кохану, дружину, справжнього Ангела -охоронця для свого чоловіка. Мова йде про Цецилію Берту Бенц (Cäcilie Bertha Benz) з дому Рінгер.

Історія автомобілів нерозривно пов'язана із Mercedes, адже днем народження автомобілів вважається день, коли Карл Бенц отримав патент DRP No. 37435 на один із своїх винаходів — трьохколісну самохідну коляску, а сталося це 29 січня 1886 року. Не будемо зараз заглиблюватись у досить непросту історію виникнення самохідних машин (тобто тих що рухались без тяглової сили коней, а за допомогою якогось механізму із різноманітними джерелами енергії), але цей факт ніхто не оспорює, оскільки винахід Карла Бенца мав усі риси притаманні автомобілям — приводився в рух двигуном внутрішнього згоряння (власної конструкції), мав рульове керування, водяне охолодження, гальма і т.д. Але мова зараз не про це. Карл Бенц був винахідником “до мозку кісток”.Він не міг працювати як найманий робітник — його це пригнічувало, тому і змінив багато місць праці — Карл хотів творити, і творив! Але, оскільки він був технічним генієм, у нього були великі проблеми із практичною стороною — він не вмів продавати кінцевий продукт. Як справжній митець Карл Бенц був дуже вразливим і у нього часто бували депресії, пов'язані як із особистим життям (наприклад, через смерть матері) так із невдачами у бізнесі. У нього було кілька спроб започаткувати власну справу, і всі вони стикалися із проблемою нестачі грошових ресурсів... Так було доти, поки він не познайомився із Бертою. Ця дівчина була дуже незвичною для свого часу: вона не захоплювалась шиттям як її однолітки, розірвала заручини, і, загалом поводила себе дуже незалежно. Незалежно, в першу чергу, від переконань і суджень, що панували у Німеччині XIX ст. Берта Рінгер для того щоб врятувати справу свого коханого Карла вимагала (не просила!) від батька, щоб він віддав їй посаг ще перед весіллям. Тут варто згадати добрим словом батька п. Рінгера, який, хоч і не дуже зрадів, такій постановці питання, проте погодився допомогти майбутньому зятю. Таким чином Карл Бенц за гроші своєї нареченої викупив частку свого компаньйона і, ставши єдиним власником фірми працював над втіленням своєї мрії, а Берта його усіляко в цьому підтримувала, хоча їй також було непросто. Сім'я Бенців, поступово збільшуючись (у них було четверо дітей), мала досить серйозні проблеми із грішми, бо Карл, хоч і багато працював, та багато витрачав на свої дітища, але продавати було їх важко. Врешті-решт, самохідна коляска була збудована, побувала на виставці і отримала там відзнаку. Щасливий винахідник її постійно вдосконалював, але далі справи не рухались. Важко сказати, що саме підштовхнуло Берту — її інтуїція, бажання будь-якою ціною допомогти чоловіку у його справі, чи одне і друге, але одного серпневого ранку 1888 року Берта разом із синами (Ріхардом та Ойгеном) витягнули із майстерні один із Benz Patent Motorwagen №1, відіпхали його подалі, щоб не розбудити звуком мотора Карла, і поїхали в гості до бабусі (матері Берти). Ніхто про це не вказує, але виходить так, що власне тоді відбувся перший автоугон :)! Але, як то кажуть,”лиха біда початком”! Це дійсно був тільки початок, бо в цей день відбулося багато чого вперше! Вперше бенцівський Motorwagen від'їхав так далеко від майстерні — Карл, опробовуючи його, їздив на кілька кілометрів, а Берта промчала від Мангейма до Пфорцхейма 104 милі (за один день!). Це правжній тест-драйв, який виявив цілий ряд недоліків у конструкції....... Також з'ясувалось, що гальма ненадійні і їх довелося ремонтувати у шевця, коваль допоміг із ремонтом ланцюга, а кілька дрібничок відремонтувала в дорозі сама автогонщиця: почистила бензопровід своєю шпилькою та заізолювала провід підвязкою ;). Фрау Бенц безсумнівно володіла мисленням пратичним та мала інженерські здібності, бо запланувала маршрут таким чином, щоб була можливість доливати воду у систему охолодження та докуповувати пальне в аптеках;). З'ясувалось також, що Motorwagen має проблеми із подоланням підйомів. Подейкують, що власне Берта після цієї поїздки порадила чоловіку додати в конструкцію Motorwagen коробку передач, а сини підказали, що також необхідно додати фари. Правда це чи ні — ми не знаємо, але ця поїздка дійсно змінила історію, бо тільки після неї Карл Бенц повірив у свій винахід. Він зрозумів, що зробив річ практичну і в цьому переконались усі мимовільні глядачі цього раллі.

Джерела світлин: https://ru.wikipedia.org

Фотогалерея