Історія ЗАЗ

У 1863 році колоніст (голандець за походженням) Абрагам Кооп заснував майстерні для виробництва соломорізок, деталей до вітряків та іншого сільськогосподарського приладдя. З часом ці майстерні переросли у завод, який випускав жатки, молотилки, плуги та ін.. У 1921 році завод перейменований у завод «Комунар» (не плутати з ДНВП «Об'єднання Комунар»). У 20-х роках XX ст. на заводі, що зберіг свій профіль, окрім тракторів, почали випускати перші зернозбиральні комбайни.

У 1959 році завод змінив свій профіль – на автомобілебудівництво. Для ЗАЗу спеціалістами Московського автозаводу малолітражних автомобілів (МЗМА) спільно з Центральном науково-дослідним автомобільним і автомоторним інститутом (НАМИ) було розроблено конструкцію малолітражного авто (за основу було взято конструкцію Fiat 600), що початково отримало назву «Москвич-444». Спеціально для цього автомобілю в НАМИ було розроблено чотирьохциліндровий двигун з повітряним охолодженням та V-подібним розташуванням циліндрів.

З 1959 року у Запоріжжі почалось серійне виробництво автомобілів ЗАЗ-965 «Запорожець». Двигуни виготовлялись на заводі у Мелітополі.

Усього, за 45 років виробництва, з конвеєру ЗАЗу зійшло 3 422 444 автомобілів марки «Запорожець» моделей ЗАЗ-965, 966 і 968.

Фотогалерея