Історія АЗЛК

Якщо б провести змагання «Який завод найчастіше змінював свою назву!» - наш герой був би серед переможців… :), бо назв за своє життя наміняв.

Отже, у жовтні 1929 року почалось будівництво Московського автоскладального заводу. Через рік, а саме у листопаді, на підприємстві почали складати «Форд-А» та «Форд-АА», і тривало це до 1933 року. У грудні 1930 завод перейменували у "Государственный автосборочный завод имени КИМ в Москве". З грудня 1932 року почали (а точніше продовжили) збирати вантажівки під маркою «ГАЗ-АА» з деталей заводу в Горькому. Цілком логічно, що у 1933 році завод став філіалом ГАЗу і випускав виключно «ГАЗ-АА». У 1939 році нашого героя було виведено зі складу Горьківського автомобільного і він почав самостійно функціонувати вже як «Московский автомобильный завод имени КИМ». У жовтні 1941-го завод було евакуйовано на Урал і повністю перепрофільовано на військову продукцію.

У травні 1945 року було прийняте рішення про будівництво заводу, що мав випускати малолітражні автівки, і завод, вкотре, змінив назву на "Московский завод малолитражных автомобилей" (МЗМА). У квітні 1947-го з конвеєра зійшов перший «Москвич-400».

Пізніше, з’явились інші моделі «Москвича»: «401», «402», «407», «403», «408», «412», «427» та «434».

У 1968 році у зв’зку із 50-літтям ВЛКСМу МЗМА було, вкотре, перейменовано в "Автомобильный завод имени Ленинского комсомола" (АЗЛК). У 2001 році завод перестав функціонувати, але вже як ОАО «Москвич».

Фотогалерея