Історія BMW

Вирішила написати статтю про одну з найвеличніших та найшановніших автомобільних марок сьогодення про історію створення автомобіля BMW. Почну мабуть, трішки нестандартно, бо найбільше мене в ній (як зрештою і у всіх інших авто) цікавить емблема: коли створили? як? і чому?

Як каже вікіпедія емблема БМВ (а вона вже була такою як зараз з 1929 року) — це гвинт на фоні синього неба, так як починала свою велику історію ця фірма з виготовлення авіаційних двигунів. Здавалось би, все гарно, логічно і просто, але ж ні....є джерера в просторах інтренету, котрі пишуть, що це звичайнісінький міф, а синьо-білий логотип це колір прапору Баварії і нема чого сюди вплутувати літаки. Як на мене, в наш час, досить важко придумати, достойний логотип, але придумати достойний міф до вже існуючого логотипу ще важче. Тому я буду мабуть з тих, хто вірить в добрі міфи, тому для мене це пропелер в небі. А свою історію БМВ починала в 1917р. і справді з виготовлення авіаційних двигунів.

Розпочала свою історію BMW ще в 1916 році (на сьогодні це вже ціле століття!), заснував фірму Карл Фрідріх Рапп, офіційно зареєстрована 20 липня 1917 р. Як зазначалось вище спершу фірма виготовляла авіаційні двигуни, до речі, в 1919 р. з їх допомомогою та вміннями Франца Дімера встановлено світовий рекорд BMW — політ на висоту 9760 м. Після першо світової війни, вщент розбитій Німеччині, Версальский мирний договір заборонив випуск двигунів, після чого компанії довелось закритись і перейти на виготовлення гальм для потягів. В 1922 р. BMW будують свою основну будівлю на сході від мюнхенського аеропорту Обервізенфельд. Пізніше вони ще випускають перший мотоцикл, встановлюють світові рекорди на літаках з двигунами BMW, а в 1929 р. випущено перший автомобіль під назвою — Dixi. 1933 р. можна вважати початком традиції шестициліндрових двигунів BMW. Знаменною подією стала перемога в 1938 р. родстерів BMW 328 в тисячомильній італійській гонці (Mille Miglia).

Важко писати про успіхи БМВ в період другої світової війни, бо одразу трішки не туди несе. Але все ж таки, потрібно сказати, що щ до війни BMW придбала фірми Brandenburgische Motorenwerke в Берліні-Шпандау, а разом з нею і спеціалізовані фабрики в містах Басдорф і Цюльсдорф біля Берліна. У воєнні часи було запроваджено серійне виробництво авіаційного двигуна 801. Також BMW отримали перемогу з великим відривом в Mille Miglia, авто в цій гонці розвивали швидкість до 200 км/год., а в кінці війни все закінчилось руїнами заводів та трьохлітнім мараторієм на виробницво.

Першим післявоєнним продуктом, став в 1948 р. мотоцикл BMW R24, також відновлено виробництво двухциліндрових мотоциклів з двигуном Boxer, а в 1954 р. Розпочато випуск легендарного мотоцикла RS, котрий розвивав швидкість 200 км/год та допоміг стати чемпіоном світу в перегонах мотоциклів з коляскою. В 1955 р. фірма приступила до випуску чи то невеличкого автомобіля, чи то комфортного мотоциклу BMW Isetta, котрий став дуже популярним міським автомобілем. В 1956 р. випущено спортивні автомобілі BMW 503 та BMW 506, про котру мріє кожен колекціонер BMW.

І так можна розписувати кожен рік аж до 2016, було багато-багато злетів та перемог, це, як на мене, одна з найпопулярніших та найбажаніших автомобільних марок сьогодення. Але я зазначу ще декілька знаменних дат. Це 1959 р., коли внаслідок втрати ринку дорогих лімузинів після невдачі BMW 501, фірма виставлена на продаж, але продовжує своє життя завдяки старанням дрібних утримувачів акцій, персоналу фірми та ділерів. Також це 1964 р., коли фірма випускає нові спортивні купе 1800TI, на котрій BMW виграють 27 гонок з 28! Наступний десяток BMW будує ще два нові заводи в Дінгольфінзі, відбувається стрімкий ріст ринку мотоциклів, перестають випускати авіаційні двигуни, випущено перші машини серії 3 та 5. В 1973 р. випущено модель BMW 2002 Turbo, котра стає першим в світі автомобілем з турбодвигуном, в цьому ж році відкрито офіс БМВ і Північній Америці. Наступне десятиліття відмічається випуском серій 6 та 7, перші двигуни з електронним управлінням (DME), промислове виробництво системи ABS, відкриття філіалу в Японії, вшосте чемпіони в Formula 2. В 1983 р. Нельсон Піке на боліді Brabham-BMW завоював титул чемпіона в Formula 1. В наступному десятилітті випущено BMW 325iX — перший повно привідний автомобіль BMW, проведено виставвку “100 років автомобілебудуванню”.

І все далі й далі продовжує вдосконалювати свої технології BMW, з кожним роком все більше та більше звертаючи увагу на комфорт, безпеку та стиль. Вони знову розпочнуть випуск авіаційних двигунів, виграють купу титулів та поставлять нові світові рекорди, підпишуть угоди з новими партнерами, відкриють нові заводи, відкриють музей BMW, запустять нову еру електричної мобільності (BMW i3), стануть одними з найпопулярніших марок автомобілей.

Джерела світлин: http://www.bmwblog.com

Фотогалерея