Історія Dacia
Історія румунської марки розпочиналася, як це часто бувало, трохи загадково. У чому загадка? Спробуємо розібратись: практично у всіх джерелах вказано, що завод Uzina de Autoturisme Pitesti у 1966 році у місці Mioveni. Тобто, фірма у місті Piteşti, а сам завод за 15 км у місті Mioveni. Всюди, також, розтлумачено, що ім’я своє - «DACIA» - фірма отримала через те, що таку назву мала ця місцевість за часів Римської імперії. І все здавалося б просто і ясно, але… Поляки, пишучи про румунського автогіганта, вказують, що історія DACIA бере свій початок від літаків і починається на 23 роки раніше! Як Вам така версія?
Тобто, коротко це виглядає приблизно так: у 1943 році було збудовано завод, що мав виготовляти двигуни для потреб авіації, який і був предком DACIA. Ніби й нічого такого надзвичайного… DACIA не перша автомобільна фірма, яка бере свій початок від авіаційного виробництва (і всі вони про це говорять чи правильніше - «трублять» на весь світ), а от тут чомусь воліють мовчати. Чому? Тут треба трохи покопирсатися в історії. У 1943 році Румунія була союзником гітлерівської німеччини і двигуни, напевне, призначались для літаків Luftwaffe. І румуни воліють про це не згадувати?. Про це, до речі, не пишуть навіть поляки… тому не можу вказати більше нічого про цей загадковий завод… навіть назву :(. Можливо, колись ми ще до цієї теми повернемось. А зараз – «чиста автоісторія», але коротка і нудна, як на мене.
У 1966 році засновано Uzina de Autoturisme Pitesti у місті Colibaşi (яке тепер називається Mioveni). За підтримки спеціалістів Renault налагоджено виробництво автомобілю DACIA 1100, на базі Renault 8. Далі з конвеєру зійшли моделі 1000, 1300, 1310, 1410 (які фактично були модифікаціями Renault 12).
У 1976 році румуни вирішили «розпрощатися» із французами і продовжувати виробляти авто власними силами, але у 1999 підприємство було викуплено Renault. Напевне, у французів, щодо DACIA був якийсь сентимент…:) або ж чистий розрахунок.