Історія FSO
Історія заводу FSO (Fabryka Samochodów Osobowych) починається у липні 1948 року, коли у Варшаві (у дільниці Praga-Północ на Pelcowiźnie) було розпочато його будівництво. Польський уряд сподівався, що контакти із фірмою FIAT дадуть можливість випускати легкові авта європейського класу… «але не так сталося, як гадалося!». Спочатку все йшло добре: завод будується і єдина проблема – відсутність ліцензії – теж вирішується (йдуть перемовини із представниками FIAT-у). Згідно умови, яку було підписано, італійці надали ліцензію на виробництво модифікованих моделей FIAT 508 та 1100, взамін на польське вугілля. Але тут, трошки невчасно, почалась «холодна війна», американці почали доставляти дешеве вугілля в Європу і у 1949 році угода була скасована ;(. Завод вирішили добудувати, а партнером став Радянський Союз. У січні 1950 року було підписано ліцензійну угоду (офіційну – 22 липня) на виробництво ГАЗ-М20 «Побєда». Як би там не було, але 6 листопада 1951 року о 14.00 з конвеєру зійшов перший польський післявоєнний автомобіль - Warszawa M-20. Перші роки авта на FSO складали із частин, що надходили із СРСР, поступово заміняючи на «свої», а у 1956 році всі складові Warszawa M-20 були власного виробництва. Цю модель завод випускав до 1964 року. Загалом, з конвеєру у Варшаві зійшло 254 421 автомобілів Warszawa різних (а їх було аж 10) модифікацій. Остання зійшла з конвеєру 30 березня 1973 року.
Джерело світлин статті: http://www.fso-sa.com.pl/pl-PL/historia_fso.html