Історія Ikarus

Попередник заводу Ikarus - фірма «Uhri Imre Kovács- és Kocsigyártó Üzeme» була заснована у 1895 році Імре Урі (Uhri Imre) в місті Будапешт (Угорщина), як каретна майстерня. До 1913 р. тут ремонтували і виготовляли тільки карети і кузови, а під час І світово війни фірма, ремонтуючи вантажівки, отримувала чималі зиски. З 1920-х років фірма починає виробництво автобусів, зокрема, для компанії «MAVART» було збудовано серію автобусів на шасі «MÁVAG» і «Gräf & Stift». У 1933 р. фірму успадковують сини Імре Урі (Імре та Жигмонд), внаслідок чого змінюється назва на «Uhri Testvérek Autókarosszéria- és Járműgyárát».

Через світову кризу 1933 р. фірма братів Урі фактично збанкрутувала, але 1935 р. все ж було відновлено виробництво кузовів для вантажівок, причепів та нових автобусів «MÁVAG-Mercedes». З 1937 року поступово почали серійне виробництво кузовів з металевим каркасом (бо до цього каркас був деревяним…). У 1940 році компанія братів Урі виготовила перший трамбус (Т4).

У 1939 році був зібраний 1000-й автобус. Від 1941 до 1945 р. підприємтво мало статус «спеціального військового» і впродовж війни ремонтує та випускає літаки (на дочірньому підприємстві у Матяшфолд на вулиці Маргіт) та здійснює ремонт військових автомобілів вермахту.

У 1947 фірму братів Урі було націоналізовано і передано у відання Центру важкої промисловості, а 23 лютого 1949 року – об’єднано з акціонерним товариством Ikarus Gép és Fémgyár Rt (яке було засноване у 1916 році інженерами Моріцом Ерней та Ене Вечей), що спеціалізувалось на виробництві літаків (власне звідки і взялась така назва) під назвою Ikarus Karosszéria- és Járműgyár. У 1962 році до заводу було приєднано механічний завод в Секешфегерварі.

Автобуси марки Ikarus експортувались в основному у країни Варшавського договору (СРСР, Польшу – бл. 90%) та Китай, Бірму, Єгипет та Кубу. За рік з конвеєру сходило до 14 тисяч автобусів. Через втрату основних ринків збуду у 2004 році масове виробництво зупинено. Зараз компанія продовжує випускати автобуси невеликими партія і намагається вийти на ринок Латинської Америки.

Джерело світлин статті: http://www.ikarus.hu

Фотогалерея