Історія КрАЗ

Історія Кременчуцького Автомобільного Заводу почалась дуже давно, ще до другої світової війни. У 1930-х роках почали будувати завод, однак через другу світову війну будівництво припинили. У 1945 році будівництво фабрики відновилось. У 1948 р. завод почав працювати, на ньому розпочалось виробництво автомобільних мостів. За 8 років роботи виготовили 27 кілометрів мостів. Після цього на заводі розпочали виробництво комбайнів КУ-2А. До травня 1958 року завод встиг випустити близько 11 тисяч комбайнів. Далі виробник мав випускати тяжкі, великі вантажівки Ярославського Автомобільного Заводу (ЯАЗ) і 10 квітня 1959 року з конвеєра зійшли два перші ЯАЗ-222 перейменовані в КрАЗ-222. Цей автомобіль почали випускати серійно до 1966 року. У травні 1959-го на КрАЗі почали випускати дві нові моделі: КрАЗ-214 та КрАЗ-219. В 1961 році на базі 219-го зробили вантажний тролейбус ДТУ-10. Його електромотор виробляв потужність 172 кВт, деякий час він працював на тролейбусному маршруті Сімферополь — Ялта.

В 1963 р. перше сімейство автомобілів було модернізовано: на автомобілі почали ставити потужніші двигуни ЯМЗ-238, 12-вольтову систему електроустаткування замінили на 24-вольтову, вантажопідйомність КрАЗ-225 збільшили до 11-и тонн. Базовою моделлю став 12-тонний КрАЗ-256 потужністю 239 к. с. На базі 256-го також зроблені бортова вантажівка КрАЗ-257 та сідельний тягач КрАЗ-258. В 1967 році в серію пішов КрАЗ-255 — повнопривідна вантажівка потужністю 239 к. с., дорожнім просвітом 360 мм. Максимальна швидкість налічує 71 кілометр на годину, а вантажопідйомність — 7500 кг.

Ще від початку 60-х КрАЗ розробляв нове покоління автомобілів зі зручнішою суцільнометалевою кабіною та сучасним екстер'єром. У 1968 році почались випробування цих автомобілів, однак серійне виробництво затрималось аж на 10 років. У 1978 році розпочалось виробництво нового покоління автомобілів — КрАЗ-250, КрАЗ-251 та КрАЗ-252, однак виробництво КрАЗ-255, КрАЗ-256, КрАЗ-257 та КрАЗ-258 не припинилось, а продовжилось аж до початку 90-х. Також до нового сімейства ввійшов КрАЗ-260 — автомобіль збільшеної прохідності, колісною формулою 6x6, потужністю 300 к. с., максимальною швидкістю 80 кілометрів на годину, дорожнім просвітом 370 мм, вантажопідйомністю 9000 кг. Також в серію ввійшов КрАЗ-6434 колісною формулою 8x8, котрий замінив КрАЗ-253 з кабіною над двигуном. КрАЗ-6434 випускався з 1976 по 1978 р..

В 90-х роках було розроблено вже третє покоління автомобілів. Перша вантажівка третього сімейства була КрАЗ-6510. Від неї походять КрАЗ-65055, КрАЗ-6443, КрАЗ-64431 та КрАЗ-6444. На зміну КрАЗ-260 прийшов КрАЗ-6322. Максимальна швидкість збільшилась на 5 кілометрів, до 85 км/год. На базі нього були сконструйовані 18-и тонний КрАЗ-65034 та лісовоз КрАЗ-643701, на якому можливо перевезти до 30 тонн дерева. З 1996 року КрАЗ підписав угоду з IVECO про виробництво фургонів та мікроавтобусів IVECO TurboDaily. Також деякий час виробник випускав вантажівки ГАЗ-3307. Завод дожив до наших днів, не припиняючи власної продукції :).

Фотогалерея