Історія КТГ

Як тільки винайшли електрику, одразу почались експерименти з використанням її у транспорті, адже перший у світі електромобіль з'явився ще за часів парових автомобілів. 29 квітня 1882 року він вже їздив на 540 метровій пробній ділянці на околицях Берліна. Працював
електромобіль за допомогою двох контактних ліній постійного струму, напругою 550 вольтів. Від цього електропостачання автомобіль міг їздити, виробляючи потужність 2,2 кВт (3 к. с.).

Далі почали розробку тролей з перекладками, що ковзають, і у 1901-ому році біля фортеці Кьонігштайн (Саксонська Швеція) Макс Шіман запустив лінію, яка мала довжину 2800 м. А у 1904-ому році почались випробовування з потягами-тролейбусами. До 1908-ого року у Ренйланді була дорога без рейок саме для таких тролейбусів, де перевозили як людей, так і вантажі.

В кінці 1930-х років вантажні тролейбуси почали з’являтися в СРСР. У 1939 році Ярославський Моторний Завод (ЯМЗ) випустив вантажний тролейбус «ЯТБ-4», який виробляли серійно до 1941 року, після чого його замінили ЯТБ-4А і ЯТБ-5 вагою 8 т.

У 1952-ому році ЗІС створив електричний самоскид на базі МАЗ-525. Його потужність становила 170 кВт, вага – 25 т., а максимальна швидкість 45 км/год. А у 1961-ому було випущено електросамоскид потужністю 172 кВт ДТУ-10 створений на базі автомобіля Кременчуцького Автомобільного Заводу КрАЗ-219. Також схожу модель спробував повторити Білоруський Автомобільний Завод та назвав його БелАЗ-7524-792. Цей самоскид міг їздити як від дизельного, так і від електродвигуна, та мав вантажність 65 тонн.

З 1977 року на Київському заводі електротранспорту почали серійно виробляти тролейбус КТГ-1, і за 16 років виготовили лише 96 екземплярів. У Казахстані їх використовували для перевезення напоїв у крамниці. У 1978 році розпочали випуск моделі КТГ-2, який відрізнявся від КТГ-1 лише відкритим кузовом. Існувало багато інших модифікацій КТГ, а саме: КТГ-4 – пересувна їдальня (6 екземплярів), КТГ-6 – поливальник (3 екземпляри), КТГ-7 – тягач (серійно не випускався), КТГ-8 – рефрижератор (серійно не випускався), КТГ-9 – самоскид (серійно не випускався).

Загалом було виготовлено 719 тролейвозів КТГ. В Україні експлуатувалось 145 машин. На цей час більшість з них списана і не експлуатується.

Фотогалерея