Історія ЛуАЗ

За часів корейської війни (1949-1953 рр.) із СРСР у Корею доставлялось дуже багато військової техніки. Однак, для цього не вистачало малого, компактного всюдихода. У ті часи в армії використовувався ГАЗ-69, проте він був дуже важкий та великий за розміром. Якщо потрібно було проїхати по полю, то він дуже часто сідав на мости. Необхідно було розробити легкий всюдихід, що плаває, з максимально високою підвіскою. Перший автомобіль був розроблений у 1958 році. Його назвали НАМИ-049. Кузов був зроблений зі склопластику, колісна база (відстань між мостами) становила 180 см. Також поставили колісні редуктори, які дали змогу збільшити колісний просвіт та значно збільшити крутний момент. Однак на випробуваннях було виявлено багато недоліків: двигун виявився занадто слабим, а кузов — занадто крихким. Після цього розроблено ще один автомобіль. Його кузов вже був зроблений зі сталі, пластинчасті торсіони були замінені на ковані, і це дало змогу підвісці витримувати удар при приземленні з парашутом. Для можливості перевезення поранених на машині, кермо розмістили посередині салону, а ззаду було сидіння для санітара. Носилки для поранених розміщені з двох боків водія, і врешті решт був випущений кінцевий варіант під назвою ЛуАЗ-967, і цей автомобіль почали випускати серійно з 1961 року, в Луцьку.

Пізніше на цьому заводі почалося виробництво цивільних автомобілів, першим з яких став ЗАЗ-969В. Він відрізнявся від військових тим, що не міг плавати, а крісло для водія уже стояло зліва. Перші автомобілі були випущені у 1965 році, а в 1975 р. почали випускати модель ЛуАЗ-969А на якого поставили двигун МеМЗ-969А потужністю 40 к.с. Зовнішнім виглядом ЛуАЗ-969А, ЗАЗ-969 та ЗАЗ-969В не відрізнялись. В 1979 році у виробництво ввійшов джип ЛуАЗ-969М. Ще до початку серійного виробництва автомобіль дістав дуже високу оцінку. В 1990 році хотіли розпочати випуск моделі ЛуАЗ-1302. Ще в кінці 80-х років виробник хотів покращити та зробити сучасніший автомобіль ЛуАЗ. Вони робили декілька спроб, однак до серійного виробництва таки не дійшло.

На даний момент завод займається виробництвом автобусів та тролейбусів, і з 2009 року ЛуАЗ було перейменовано у “Автомобільна компанія “Богдан Моторс”” (Богдан). У 2015 році було випущено 144 автобуси.

Фотогалерея