Історія Nysa

Майже казка)

… Давним-давно - у минулому тисячолітті… у містечку Ниса на березі озера… була собі фабрика. І називали її Fabrykа Mebli Stalowych „Zachód”. На фабриці цій, коли вона була «маленька», виготовляли лікарняні ліжка, крісла, шафки та сейфи… а коли «підросла» - їй виповнилось 4 роки - вирішила Fabryka розпочати «доросле» життя і перетворилася на Zakład Samochodów Dostawczych w Nysie

Ну, а якщо серйозно…

У 1952 році було вирішено змінити профіль фабрики. При чому зміна дуже кардинальна: з меблів на спеціальні кузови вантажівок Lublin 51 та Star 20. У 1953 році було виготовлено 382 кузови та розпочато будівництво нових цехів. Через два роки вже було випущено 772 кузови.

Оскільки в країні була велика потреба у «малих» вантажівках (вантажопідйомністю до 1000 кг), у 1956-57 рр. було вирішено розпочати роботу над таким авто. У 1957 році розробку комерційної вантажівки було довірено FSO і незалежно від неї розробку почали у ZSD w Nysie. Це авто мало бути на базі (рама, двигун, ходова і т.н.) автомобілю Warszawa. Інженери ZSD спромоглися до кінця 1957 року збудувати 13 автомобілів, що отримали назву N 57. У результаті від «варшавської моделі» відмовились, а от Nysa 57 була «поставлена на конвеєр».

У 70-х роках минулого сторіччя завод пережив свій «золотий вік». Відносно прості та надійні вантажівки користувались стійким попитом і, окрім внутрішнього ринку, експортувалися у багато країн (СРСР, Угорщину, Чехословаччину, Кубу, Туреччину, Фінляндію, Камбоджу, В’єтнам та ін.). Nysa випускалась аж до 1994 року, всього з конвеєру зійшло 320 575 автівок.

Джерело світлин статті: https://pl.wikipedia.org/wiki/ZSD_Nysa

Фотогалерея