Історія RAF
Історія латвійських мікроавтубусів почалася ще у довоєнній Ризі. Там на вулиці Алксну працювала майстерня Р.Ліпи в яких виготовляли мідні котли (це вам нічого не нагадує? Так-так … Autosan). Підприємство великим назвати важко – приблизно. 700 м2. У 1940 році, з відомих причин, воно було націоналізовано і перетворено в машинобудівне.
У 1944 році на підприємстві розпочали ремонт військової (в основному трофейної) автотехніки та виготовлення алюмінієвих ємкостей.
У 1947 році розпочалась автомобільна історія підприємства, коли в лютому на базі машинобудівного заводу було вирішено організувати Рижську експериментальну автомобільну фабрику (РЕАФ, на латишській мові - REAF). У 1950 році на фабриці створили свій автомобіль РЕАФ-50 з двигуном типу ГАЗ-ММ. Але в процесі випробувань машина отримала негативну оцінку. Після невдачі з автомобільним проектом РЕАФ було перепрофільовано на виробництво електрокарів. У 1951 році підприємство було об'єднане із Ризьким заводом автобусних кузовів (РЗАК). Це підприємство, в свою чергу, було створене в 1949 році на базі Ризького авторемонтного заводу №2 (РАРЗ № 2), який був розташований колишніх майстернях Деіцманіса і Потреки.
У 1953 році з конвеєру новоствореного заводу зійшли перші 25 автобусів РАФ-651, який був копією ГЗА-651 на основі ГАЗ-51.
10 червня 1954 року завод було реорганізовано у «Ризький дослідний автобусний завод», а 30 вересня знову перейменовано на Ризьку Автобусну Фабрику («Рижская Автобусная Фабрика» (латис. Rīgas Autobusu Fabrika)).
Вже у 1955 році розпочався випуск власного автобусу РАФ-251. Він також був на базі ГАЗ-51, але кузов мав безкапотний (для цього раму ГАЗ-51 видовжували спереду і ззаду та змінювали кріплення багатьох агрегатів). Цей автобус був оснащений двома двостулковими дверима і вміщав 28 пасажирів. До 1958 року з конвеєру зійшло 1460 автобусів РАФ-251. Після нього фабрика випускала модернізовану версію РАФ-975. В 1967 році підприємство почало виготовляти новий автобус РАФ-976М. Дана модель також була на базі ГАЗ-51, але на відміну від попередників мала металевий каркас.
Після поїздки на автомобільну виставку в Женеву головний інженер (Laimonis Klege) та конструктори (J. Ositis і G. Sils) вирішили створити мікроавтобус у себе на фабриці. Оскільки їхня ініціатива не була підтримана міністерством - РАФ-івці вирішили втілити свій задум самостійно…
Але це вже зовсім інша історія :)
Джерело світлин: http://www.cartruckbus.ru/books/predki-rizhskogo-avtobusnogo-zavoda