Історія Robur

У 1888 році Карл Густав Хіллер (Karl Gustav Hiller) заснував підприємство, яке мало виготовляти текстильні машини для виробництва помпонів, які винайшов і запатентував у 1884. Але як то кажуть : «Не склалося…» - у 1890 року ця фабрика почала випуск велосипедів. Під час поїздки в Англію К. Хіллер отримав ексклюзивне право на імпорт і виготовлення Rover Safety Bicycles. Хіллер став акціонером, а, згодом, власником машинобудівного заводу в Ціттау «Müller & Preußger», на якому й почали у 1894 році випуск трохи вдосконалених велосипедів під маркою «Phänomen-Rover».

Поступово підприємство почало «збільшувати обороти» у прямому і переносному значенні цих слів ;). У 1900 році було розпочато збирати мотоцикли Phänomen. Спочатку мотоцикли були оснащені двигуном Fafnir, а з 1903 використовувався одноциліндровий чотиритактний двигун власної конструкції. Зміна двигуна «потягнула за собою» посилення рами та зміну коліс (на 26-дюймові). Постійні удосконалення привели до появи двоциліндрового двигуна.

У 1905 році компанія розпочала масове виробництво триколісних автомобілів Phänomobil, що були оснащені двоциліндровим мотоциклетним двигуном, а з 1910 року чотирициліндровим чотиритактним двигуном з двома вентиляторами охолодження.

У 1916 році фабрика перетворилася на акціонерне товариство Phänomen Werke Gustav Hiller.

З 1927 року підприємство випускало вантажівку 4RL вантажопідйомністю 0,75 т. Phänomen Granit 25, що «з’явився» у 1931 році міг перевозити вдвічі більше вантажу, а його наступник Granit 30, який почали випускати через 5 років, вже міг «брати на себе 2,5 тони.

В кінці Другої світової війни, союзники знищили завод в Ціттау. Після війни Phänomen Werke був націоналізований, а 1 травня 1946 року розпочалося відновлення виробництва. Спочатку вироблялись предмети домашнього вжитку і здійснювався ремонт транспортних засобів радянської армії, дислокованої в зоні окупації. У 1949 році завод «повернувся» до виробництва автомобілів. У січні 1950, перший Granit 27 покинув виробничі цехи заводу. Його потужність була збільшена з 1,5 т до 2 т. У 1952 році був розроблений дизельний Granit 32 з повітряним охолодженням.

На початку 1957 року компанія отримала нову назву VEB Robur Werke Zittau (Robur - походить від латинського слова і в буквальному перекладі означає «дуб» і в переносному сенсі «влада, сила, витривалість») та нове лого стилізоване під колінчастий вал. В цей час Granit був повністю перероблений. Він отримав нову кабіну і нове шасі. Крім того, було змінено назву на Garant. До 1961 року з конвеєру зійшло багато модифікацій цієї моделі: фургони, вантажівки, медичні, буси та інші. У 1961 році на ярмарку в Лейпцигу була представлена ​​абсолютно нова модель - Robur LO 2500.

Фотогалерея