Історія Toyota

Історія Тойоти, водночас, дивує, вражає, і надихає... а ще, чомусь, пригадуються слова Остапа Бендера про машинку Зінгера :-)

Дивує і вражає кілька моментів: по-перше - ставлення японців до роботи. Їм довелося “наздоганяти” американських та європейських автовиробників, будучи, “м'яко кажучи” далеко не в рівних умовах з ними; по-друге - увага до дрібниць. Як на мене, власне, через своє ставлення до роботи, точніше, дякуючи йому нині Тойота — найбільший автовиробник у Японії і лідер у світі (на пару з GM).

Надихає їх приклад. Хочеться, ЩОСЬ таке зробити — велике (або не дуже), гарне (по можливості) і якісне (обовязково!), що ВОНО (як Тойота) стало еталоном якості і гордістю країни. Ось!

Все почалося відносно (порівняно з європейськими брендами) недавно — майже 100 років тому. Сакічі Тойода (Toyoda Sakichi) (тесляр за освітою і винахідник за суттю) сконструював автоматичний ткацький верстат. Батько Сакічі був теслярем, а мати заробляла на життя виготовляючи тканину. Але заробок той був дуже важким... та й імпорт тканин шкодив таким “малим підприємцям”. Напевне, Сакічі був люблячим сином, якщо він, бачучи гірку долю своєї матері, вирішив їй (і не тільки) допомогти. Він задався ціллю сконструювати автоматичний ткацький верстат. У 1897 він запатентував свій винахід. А далі, він не спочивав “на лаврах”, а продовжував працювати над ним, постійно його вдосконалюючи. Однією з головних проблем таких станків був момент, пов'язаний із браком, який виникав, коли нитка рвалася, а станок працював далі. Сакічі (якого, до речі, називають японським Едісоном) цю проблему вирішив — його станок (запатентований у 1924) зупинявся, коли нитка рвалася, і відповідно не було бракованої тканини, тобто не було перевитрати матеріалів.

Станок С. Тойоди був настільки вдалим, що одна з найвідоміших фірм виробників ткацьких верстатів Platt Brothers of Oldham купила патент на станок за величезну суму — 100 000 фунтів. Власне ці гроші й стали тим капіталом, за який і було створено «Toyota Motor Corporation», але цим вже зайнявся син Сакічі — Кіічіро.

Кіічіро Тойода отримав гарну освіту з інженерним нахилом. Подейкують, що власне він і допоміг батьку втілити мрію про автоматичний ткацький верстат. Так це чи ні, але те, що засновником «Toyota Motor Corporation» є Кіічіро ніхто не ставить під сумнів. На початках, японські інженери знайомились з кращими американськими автівками (розбирали і збирали) для того, щоб зрозуміти принцип їх будови. Тому й не дивно, що перша модель Toyoda AA, була дуже схожа на Chrysler Airflow :).

Кажуть, що на прототипі цього авто першу поїздку здійснив САМ Кіічіро на могилу батька... У 1937 році Toyoda AA було поставлено на конвеєр. Назву фірми, а відповідно й авто було трохи змінено. Є кілька версій чому так сталося: згідно однієї — хотіли позбутися “сільськогосподарського сліду”, бо у буквальному перекладі Toyoda означає “родюче рисове поле”, а згідно іншої — так зробили для того щоб було легше писати та й Toyota звучить милозвучніше.

Фотогалерея